Rīgas 53.vidusskola (Melnsila iela 6) aicina mācīties mūsu skolā 10.klasē
Iestājoties nepieciešams:
- apliecība par vispārējās pamatizglītību un sekmju izraksta kopija, uzrādot oriģinālus;
- individuālas pārrunas laikā pamatoti izstāstīt par motivāciju mācībām vidusskolā un padziļināto mācību priekšmetu komplektu (grozu) izvēli.
Iesniegumus pieņemam pēc apliecības par vispārējās pamatizglītības saņemšanas pēc iepriekšējā pieraksta pa tālruņiem +371 67611001, +371 67611126 vai E-pastā: r53vs@riga.lv
- Vispārējās vidējās izglītības programmas plāns (.pdf)
- 1. KURSU KOMPLEKTS (grozs) (.pdf)
- 2. KURSU KOMPLEKTS (grozs) (.pdf)
1.KURSU KOMPLEKTS (grozs)
No četriem (4) padziļinātiem kursiem skolēns atbilstoši savām interesēm izvēlas un apgūst trīs (3).
Mācību priekšmets |
Stundu skaits |
Apguves priekšnosacījumi: |
Apraksts. Kursa mērķis: |
Padziļinātie kursi (skolēns izvelas 3 kusrsus) |
|||
Latviešu valoda un literatūra II |
210 |
apgūti pamatkursi “Latviešu valoda I” un “Literatūra I”. |
1) veicināt radošumu, intelektuālās spējas un kritiska lasītāja pieredzes veidošanos; 2) veidot izpratni par atšķirīgu dažādu kultūru cilvēku un sociālo grupu attīstību, atšķirīgiem uzskatiem, vērtībām, tradīcijām, kas atspoguļotas literārajos tekstos un plašsaziņas līdzekļos caur to autoru prizmu; 3) pilnveidot teksta analīzes un interpretācijas prasmes; 4) pētīt valodas un literatūras jautājumu atspoguļojumu dažādos avotos u.c. |
Svešvaloda (angļu) II (C1) |
210 |
apgūts pamatkurss “Svešvaloda I” svešvalodā, kurā skolēns mācīsies šo kursu. |
1) analizēt dažādus tekstus daudzvalodu un vēsturiskā kontekstā; 2) veidot skaidru, labi strukturētu, noteiktam stilam un saziņas nolūkam atbilstošu runu vai tekstu; 3) izprast un lietot plašu vārdu krājumu un gramatiskās konstrukcijas apgūstamajā svešvalodā u.c. |
Sociālās zinātnes II |
210 |
apgūts pamatkurss “Vēsture un sociālās zinātnes I”. |
1) izprast valsts pārvaldes un likumdošanas mehānismus Latvijā un citur pasaulē; 2) saprast un novērtēt demokrātijas pamatprincipus, pilsoņu un cilvēktiesības; 3) skaidrot sabiedrības struktūru un indivīdu savstarpējo attiecību principus; 4) pilnveidot prasmi lietot dažādu veidu informācijas avotus un analizēt tur pieejamos datus par sociālajiem, ekonomiskajiem un politiskajiem procesiem sabiedrībā, u.c. |
Vēsture II |
210 |
apgūts pamatkurss “Vēsture un sociālās zinātnes I”. |
1) gūt pozitīvu un iekšēji motivētu interesi par vēsturi; 2) meklēt un saskatīt cēloņsakarības starp dažādiem notikumiem pagātnē; 5) gūt praktisku pieredzi vēstures un kultūras mantojuma izpētē un saglabāšanā; 6) izprast kultūru daudzveidību Latvijā un pasaulē kā priekšnoteikumu sabiedrības kulturālajai bagātībai un tālākai attīstībai; 7) argumentēti aizstāvēt savu viedokli; 8) attīstīt vēstures pētniecības prasmes, rezultātus demonstrēt gan rakstītā, gan mutiskā formā, u.c. |
Specializētie kursi |
|||
Mazākumtautības (krievu) valoda un literatūra |
210 |
skolēnam ir atbilstošs mazākumtautības valodas prasmes līmenis. |
1) izprast valodu situāciju Latvijā, mazākumtautības valodas un kultūras nozīmi sabiedrībā un personiskās identitātes tapšanā; 2) izmantot apgūtās mazākumtautības valodas prasmes savas personības garīgai un intelektuālai attīstībai, pašizpausmei un radošā potenciāla realizēšanai mūsdienu starpkultūru saziņā rakstveidā; 3) iepazīstot literatūru mazākumtautības valodā, veidot izpratni par tautas kultūras vērtībām, garīgo pieredzi, pasaules uzskatiem, sociokultūru un mākslinieciskajām tradīcijām; 4) izprotot daiļliteratūras lasīšanas dialoģisko un jēgpilno dabu, pilnveidot savu lasīšanas kultūru un estētisko gaumi, kas pamatojas nacionālajās tradīcijās. |
Uzņemējdarbības pamati |
140 |
sasniegti visi sociālās un pilsoniskās mācību jomas plānotie rezultāti vispārīgajā apguves līmenī. |
1) veidot izpratni par aktuālākajām ekonomiskās attīstības likumsakarībām, orientēties tautsaimniecības vidē notiekošajos procesos un spēt tos izskaidrot; 2) attīstīt spēju argumentēti diskutēt un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām; 3) pilnveidot prasmes veikt profesionālu darbību, formulēt un analizēt informāciju, risināt problēmas un rast risinājumus, izmantojot zinātnisku pieeju, kā arī pieņemot izsvērtus lēmumus; 4) pilnveidot prasmes uzņemties atbildību, strādāt komandā, deleģēt un saskaņot pienākumu izpildi, efektīvi plānot un organizēt savu darbu, kā arī risināt konflikta situācijas, u.c. |
Publiskā uzstāšanās |
70 |
priekšnosacījumu nav. |
1) pilnveidot publiskās uzstāšanās prasmes, lietojot mērķim atbilstošus izteiksmes līdzekļus lietišķas un zinātniskas prezentācijas, mākslinieciskas uzstāšanās, reglamentētu ceremoniju, svētku, cita veida runu (aizstāvības) un procesu vadīšanai auditorijā; 2) gūt pieredzi, publiski uzstājoties, gan akustiski, gan izmantojot tehnoloģijas. |
2.KURSU KOMPLEKTS (grozs)
No četriem (4) padziļinātiem kursiem skolēns atbilstoši savām interesēm izvēlas un apgūst trīs (3).
Mācību priekšmets |
Stundu skaits |
Apguves priekšnosacījumi: |
Apraksts. Kursa mērķis: |
Padziļinātie kursi (skolēns izvelas 3 kusrsus) |
|||
Svešvaloda (angļu) II (C1) |
210 |
apgūts pamatkurss “Svešvaloda I” svešvalodā, kurā skolēns mācīsies šo kursu. |
1) padziļināt svešvalodas prasmes pasaules kultūras mantojuma izpētei un saziņai starptautiskā vidē; 2) analizēt dažādus tekstus daudzvalodu un vēsturiskā kontekstā; 3) veidot skaidru, labi strukturētu, noteiktam stilam un saziņas nolūkam atbilstošu runu vai tekstu; 4) izprast un lietot plašu vārdu krājumu un gramatiskās konstrukcijas apgūstamajā svešvalodā, u.c. |
Fizika II |
2 10 |
apgūts pamatkurss “Fizika I”. |
1) padziļināt un paplašināt teorētiskās zināšanas par fundamentāliem procesiem dabā un pētnieciskās prasmes fizikā; 4) lietot pētījumu datu ieguves un apstrādes metodes jaunās situācijās; 5) rast iespēju pēc paša ierosmes atbildīgi rīkoties vides mērķtiecīgā apsaimniekošanā un saglabāšanā; u.c. |
Programmēšana II |
210 |
apgūts pamatkurss “Programmēšana I”. |
1) pētīt un analizēt inovācijas programmatūras izstrādes procesā un tehnoloģijās, lai izvēlētos atbilstošākos rīkus un pieejas programmēšanas problēmsituāciju risināšanai; 2) iegūt pieredzi dažādu programmatūru izstrādē; 3) veidot prasmi saskatīt algoritmus sadzīves un ražošanas procesos kā arī izmantot programmatūras izstrādē, u.c. |
Matemātika II |
280 |
apgūts pamatkurss “Matemātika I”. |
1) analizēt un veidot matemātiskos modeļus, pamatoti izvēlēties paņēmienus, risinot problēmas jaunās situācijās; 2) skaidrot un pamatot algebras, matemātiskās analīzes, planimetrijas, analītiskās ģeometrijas, stereometrijas, trigonometrijas, varbūtību teorijas un statistikas matemātiskos modeļus un lietot tos padziļinātos matemātiskos un citu mācību jomu kontekstos, u.c. |
Specializētie kursi |
|||
Uzņemējdarbības pamati |
140 |
sasniegti visi sociālās un pilsoniskās mācību jomas plānotie rezultāti vispārīgajā apguves līmenī. |
1) veidot izpratni par aktuālākajām ekonomiskās attīstības likumsakarībām, orientēties tautsaimniecības vidē notiekošajos procesos un spēt tos izskaidrot; 2) attīstīt spēju argumentēti diskutēt un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām; 4) pilnveidot prasmes veikt profesionālu darbību, formulēt un analizēt informāciju, risināt problēmas un rast risinājumus, izmantojot zinātnisku pieeju, kā arī pieņemot izsvērtus lēmumus; 6) pilnveidot prasmes uzņemties atbildību, strādāt komandā, deleģēt un saskaņot pienākumu izpildi, efektīvi plānot un organizēt savu darbu, kā arī risināt konflikta situācijas, u.c. |
Publiskā uzstāšanās |
70 |
priekšnosacījumu nav. |
1) pilnveidot publiskās uzstāšanās prasmes, lietojot mērķim atbilstošus izteiksmes līdzekļus lietišķas un zinātniskas prezentācijas, mākslinieciskas uzstāšanās, reglamentētu ceremoniju, svētku, cita veida runu (aizstāvības) un procesu vadīšanai auditorijā; 2) gūt pieredzi, publiski uzstājoties, gan akustiski, gan izmantojot tehnoloģijas, u.c. |
Filozofija (izvēlētie padziļināto kusu komplekti – Fizika II, Svešvaloda II, Programmēšana II) |
70 |
sasniegti sociālās un pilsoniskās mācību jomas plānotie rezultāti vispārīgajā līmenī. |
1) gūt ieskatu dažādos filozofijas virzienos; 3) izprast ētikas problēmas un diskutēt par to risināšanas iespējām, balstoties dažādās ētikas teoriju pamatnostādnēs; 4) attīstīt kritisko domāšanu, argumentēšanas spējas un uz zināšanām balstītu spriedumu veidošanu; 5) izkopt sevī toleranci un spēju pieņemt viedokļu un vērtību dažādību, u.c. |